دیجیتال مارکتینگ مجموعهای از تلاشها در زمینه بازاریابی است که با استفاده از اینترنت انجام میشود. بازاریابی دیجیتال شامل روشهای مختلف از جمله بهینهسازی موتورهای جستجو(سئو)، بازاریابی شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و بلاگ نویسی و … میشود.
هر شرکتی با توجه به شرایط و موقعیت خود، دلایلی برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ دارد. اما موضوعی که مشخص است، این است که همه آنها به دنبال جذب مخاطبان بیشتر هستند و علاقه دارند تا از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ برای این کار بهره ببرند چرا که در دنیای امروز، اینترنت و هرآنچه که در آن صورت میگیرد، از جمله بازاریابی اینترنتی و دیجیتال، نسبت به روشهای سنتی دارای برتری نسبی هستند.